Cara Mudah Cuci Blender (mesin pengisar)

Monday, July 25, 2011 // by Nomad // Labels: // 0 comments
Adakah anda menghadapi kesukaran mancuci blender atau dalam bahasa melayunya ialah mesin pengisar. Kesukaran ini menjadi lebih payah terutamnya membersihkan di bahagian bawahnya.

Haa..jangan bimbang! Saya ada satu cara ditunjukkan oleh kakak saya semasa membantunya memasak beberapa tahun lepas.

Begini Caranya:
  1. Masukkan sedikit air dan sedikit bahan pencuci ke dalam blender tersebut.
  2. Ambil kulit telur dan sedikit bahan pencuci ke dalam blender.
  3. ON kan belender anda tu sehingga beberapa ketika.
  4. Bilas dengan air bersih.
  5. Selesai. Lihatlah hasilnya.

Penjelasan:
  • Kulit telur yang anda masukkan ke dalam belender tersebut akan hancur setelah anda 'ON' blender tersebut.
  • Kulit telur yang telah hamcur tu sebenarnya berperanan sebagai 'pemberus' bagi mencuci blender anda.
Mudah petua ini. Cubalah dan kemudian ajarkan petua ini kepada ib atau makcik anda nanti. Selamat beramal~




0 comments:

Post a Comment

Motto Blog


Saya BACA, Saya PAHAM, Saya PRAKTIK, Saya SEBARKAN..
Jadi, setelah anda baca dan paham, kemudian terus praktikkan. Setrusnya, sebar-sebarkanlah ilmu yang anda dapat itu kepada orang lain.. Selamat beramal ~